Foodprep CrossFit Moves summergames 2018

Beste vriendjes

Nog 10 dagen vr de start van de summergames!
Hoog tijd dus om aan jullie mealprep te beginnen denken.
Benodigdheden: chips, cornflakes, melk, bicky burgers en cola.
NIET DUS!!
Wat eten jullie best wel tijdens de summergames?

Hieronder wat wijze raad van onze foodcoach Marlies over wat jullie best eten tijdens een gameday, een dag waarbij jullie vermoedelijk 2 a 3 wods op jullie “boterham” zullen krijgen.

Zorg er alvast voor dat je de dag vooraf al voldoende vocht in neemt. Water volstaat.

Op de dag zelf:

—> 2 a 3 uren vooraf: power ontbijtje
Een power ontbijtje bevat zowel koolhydraten voor de nodige energie als eiwitten, de voeding vr onze spieren. Gezonde vetten mogen er ook niet aan ontbreken.
Hieronder 3 voorbeeldjes:

1. Havermoutpap met een banaan. Meng er een schep eiwitpoeder bij en werk af met een eetlepel amandelpasta of een handje vol noten of kokosschilfers.
2. Omelet van 1 ei + 2 a 3 eiwitten. Een halve avocado en een geroosterde boterham
3. Smoothie: 1 mango + handvol spinazieblaadjes + 1/2 avocado + 2 scheppen eiwitpoeder + 300ml water of plantaardige melk + 1/2 kl kokosolie

Drink vooraf en tussendoor water + 1 schep BCAA poeder
www.eatgoodfeelgood.be/product/bcaa‬

OF
Een hydraterend drankje.

Dit zorgt voor de nodige elektrolyten zodat de vochtbalans behouden blijft. De BCAA’s zijn belangrijke aminozuren vr de spieren.

Tussen de wods hebben jullie ook nood aan het aanvullen van energie en het voeden van uw spieren.
Maak verschillende kleine porties.
Hieronder enkele voorbeelden van goed samengestelde snacks:

Paleo bananenbrood:
www.eatgoodfeelgood.be/blog/snack/paleo-bananenbrood

Rijst + kip + gekookte of gestoofde groentjes
Bij voorkeur de groentjes mixen tot een soort van sausje.

Eiwitreep (te koop in de box tijdens de games)

Eiwitshake (250 ml water + 2 scheppen eiwitpoeder) + banaan
‪www.eatgoodfeelgood.be/product/super-protein-complex‬

Als je er nood aan hebt, kan je net voor de WOD wat snelle suikers innemen. Dat kan een stukje banaan zijn of een paar haribosnoepjes.

Ik raad altijd aan om alles vooraf eens te testen. De ideale voeding tijdens een game is voor iedereen verschillend. Ook de porties en tijdstippen zijn afhankelijk van uw eigen voorkeur.

Good luck!