Het verhaal van Cheyma

Het verhaal van Cheyma

Hallo, aangename kennismaking! Ik ben Cheyma, 31 jaar, en ik kom best wel van ver… Van opleiding en beroep ben ik maatschappelijk werker. Daarnaast ben ik een enorme dierenvriend. Ik kan uren praten over katten en ik lees graag over de mens en de psychologie. Ik krijg veel energie van het oplossen van puzzels, casussen en vraagstukken. Maar wat heeft dat nu met CrossFit te maken?

Buiten wat cardio en fitness op een laag pitje heeft sport nooit echt een grote plaats in mijn leven gehad. Toch geloofde ik altijd dat ik méér kon. Er zat optimisme in mij, een drang naar discipline en regelmaat, waardoor ik telkens opnieuw voor mezelf koos.

Ik weet nog goed hoe mijn eerste proefles aanvoelde. Het was winter en ijskoud, maar ik trilde vooral van de zenuwen. Mijn partner (Ilias, ondertussen ook lid bij CrossFit Moves), onze twee katjes Bainappuruu en Jerry en ik verhuisden naar de kille IJzerlaan, intussen allesbehalve kil, sinds ik Moves heb ontdekt ❤️. In ieder geval, ik voelde dat het tijd was om opnieuw te gaan sporten.

Geen flauw nieuwjaarsvoornemen, maar echte verandering bij CrossFit Moves!

Geen flauw nieuwjaarsvoornemen voor twee weken, maar echt verandering! Mijn gezondheid was niet optimaal, ik kampte met overgewicht en dus zocht ik een fitness. Uiteindelijk hoefde ik enkel de straat over te steken richting CrossFit Moves.

Met veel schrik schreef ik me in voor een proefles. Alleen, onzeker en met weinig vertrouwen in mezelf. Maar ik deed het wél. Toen ik startte zat ik niet goed in mijn vel. Mentaal ging het niet, fysiek was het een uitdaging en ik had vooral nood aan vertrouwen en begrip. Tijdens een gesprek met Marlies van Eatgoodfeelgood, de in-house voedings- en lifestylecoach, ontdekte ik The Reset. Ik dacht bij mezelf: “Oké, dit ga ik proberen!”. Wat blijkt, dit is precies wat ik nodig had om echt aan de slag te gaan.

Wie ooit bijna alle moed in zichzelf verloren heeft, weet hoe moeilijk het is om deze vicieuze cirkel te doorbreken. Je breekt niet alleen met slechte gewoontes, te weinig beweging en ongezonde voeding, maar ook met je oude ik.

CrossFit Moves heeft mij niet alleen sterker en gezonder gemaakt, maar vooral geholpen om mijn zelfvertrouwen terug te vinden.

Ik gun mezelf nu meer, stel duidelijke grenzen en bouw elke dag verder aan een sterkere versie van mezelf. Ondertussen ben ik heel wat vetmassa kwijt, wel bijna 20 kilogram. En ik ben flink aangekomen in spiermassa waardoor ik in rust veel meer verbrand dan vroeger. Mijn transformatie is zo opvallend dat mensen vaak denken dat ik mijn zus ben. En eerlijk: bijna elke week moet ik een nieuwe broek halen omdat de oude te groot wordt.

Nog een paar grappige weetjes over mijn CrossFit avontuur tot nu toe:

  • Na mijn derde early-bird WOD ontdekte ik dat ik eigenlijk van ochtendtrainingen houd… Huh, ik een ochtendpersoon? Wie had dat ooit gedacht!
  • Waar ik vroeger wegliep van weekend WOD’s, kan ik nu niet meer zonder.
  • Tijdens de uitvoering van een cossack squat ben ik ooit eens uitgegleden, deed ik plots alsof ik een split wilde doen, maar dat mislukte pijnlijk.

Qua training zijn mijn favoriete oefeningen de deadlift, push press, push-ups, lopen en roeien, ofwel samen: The Cheyma WOD. Momenteel werk ik volop aan mijn pull-ups. Ik kan nu al banded pull-ups, terwijl ik vroeger niet eens aan het rek kon hangen. Dat voelt als een kleine overwinning aan voor mij.

Vandaag is het bijna gek om te zeggen dat mijn niveau varieert van intermediate naar RX. Ik geniet enorm van de weekend WOD’s en van de leden hier. Stuk voor stuk geweldige mensen. Ik voel me écht thuis bij CrossFit Moves en ik ben dankbaar dat ik uitgekozen ben als lid van de maand. De coaches zijn één voor één toppers, elk met hun eigen manier van werken die mij sterker maken tijdens de WOD’s. En nu? Op naar mijn tweede deelname aan The Hunk Project!

Wil jij ook gebeten worden door de CrossFit microbe? Schrijf je dan nu in voor een gratis proefles. Tot binnenkort!